پرسش و پاسخ (سوالات متداول) ویژه دانشجویان

سوال1: چرا نمي توانم وارد، سامانه شوم؟

اطمينان حاصل كنيد كه در سامانه آموزش الكترونيكي دانشگاه بيرجند هستيد و نام كاربري و رمز عبور خود را هر دو شماره دانشجويي وارد کرده ايد. در صورتيكه باز هم نمي توانيد وارد شويد، نام و نام خانوادگی و شماره دانشجويي خود را به elearning@birjand.ac.ir‌ ارسال كنيد و یا از بخش گفتگوی آنلاین با بخش پشتیبانی تماس حاصل نمایید. اگر ايميل نداريد سريع مي توانيد با يك جستجوي ساده براي خودتان ايميل بسازيد.

سوال 2: درس هاي من در سامانه وجود ندارد؟

اطمينان حاصل كنيد 1) با نام كاربري و رمز عبور هر دو شماره دانشجويي وارد سامانه شده ايد و 2)‌ بر روي درس هاي من كليك كرده ايد، اگر دروسي كه اين نيمسال داشته ايد را در فهرست درس هاي خود نداريد، نام و نام خانوادگی و شماره دانشجويي خود را به elearning@birjand.ac.ir‌ ارسال كنيد و یا از بخش گفتگوی آنلاین با بخش پشتیبانی تماس حاصل نمایید و در متن پيام توضيح دهيد كدام درس هايتان در سامانه نيست.

سوال 3: از كجا اطلاع پیدا کنم که استاد كلاس مجازي برگزار خواهد كرد؟

از روز شنبه ۱۶ فروردین، کلّیه کلاس‌های درس‏های نظری، بر اساس برنامه کلاسی هفتگی و بصورت غیر حضوری و الکترونیکی بر روی سامانه lms.birjand.ac.ir ارائه خواهد شد. دانشجویان عزیز برای اطلاع از پیام‏های ارسالی اساتید، بطور منظم پرتال پویای خود را بازبینی کنند.

برای دیدن اطلاعیه کامل "تصمیمات دانشگاه بیرجند در خصوص شیوه برگزاری کلاسها در زمان اجرای فاصله گذاری اجتماعی" اینجا کلیک کنید.

سوال 4: آيا شركت در كلاس هاي مجازي اجباري است؟

شیوه حضور و مشارکت دانشجویان در کلاس‌های مجازی بر اساس تصمیم مدرس درس است. در خصوص حذف ناشی از غیبت غیر مجاز، در شورای آموزشی دانشگاه تصمیم‏گیری خواهد شد.

سوال 5: نمي توانم وارد كلاس مجازي شوم؟

از نصب بودن برنامه كاربردي ورود به  كلاس مجازي اطمينان حاصل كنيد:
الف) نحوه ورود از طریق تلفن همراه:
دانشجویان گرامی می توانند پس از نصب اپلیکیشن کلاس مجازی connect  از کافه بازار (برای سیستم عامل اندروید) و App Store (برای سیستم عامل iOS) وارد کلاس مجازی شوند.
ب) نحوه ورود از طریق لپ تاپ و رایانه های شخصی:
ابتدا بر روی رایانه خود افزونه کلاس مجازی را نصب کنید (پایین صفحه اصلی همین سایت قرار گرفته است).

سوال 6: از چه قسمتی می توان کلاس های ضبط شده (آرشیو) را ببینم؟

در صورتی که استاد درس نسبت به ضبط (آرشیو) کلاس درس اقدام کرده باشد، در بخش کلاس مجازی پایین بخش ورود به کلاس قابل رویت خواهد بود.

آرشیو کلاس های درسی

سوال 7: آیا امکان دیدن کلاس های ضبط (آرشیو) شده با موبایل وجود دارد؟

جهت مشاهده نحوه دیدن آرشیو در موبایل بر روی این لینک کلیک کنید 

سوال 8: آیا برای شرکت در کلاس های مجازی و یا نصب نرم افزارها، نیاز به فیلترشکن داریم؟

خیر. تمامی افزونه های مورد نیاز شرکت در کلاس های مجازی برای نصب بر روی سامانه قرار گرفته است و اپلیکشن های مورد نیاز موبایلی نیز بدون نیاز به فیلترشکن از کافه بازار قابل دانلود و نصب هستند. همچنین شرکت در کلاس های مجازی بدون نیاز به فیلترشکن امکان پذیر است.

سوال9: راه های ارتباطی با اساتید به چه صورت است؟

میتوانید از طریق ویدئو زیر از نحوه ارتباط با اساتید مطلع شوید

آموزش ارتباط با اساتید

سوال10: نحوه ارسال فایل برای اساتید به چه صورت می باشد؟

میتوانید از طریق ویدئو زیر از نحوه ارسال فایل برای اساتید مطلع شوید

آموزش ارسال فایل برای اساتید

سوال11: فایل کلاس و یا ارشیو مشکل دارد.

لطفا استاد را در جریان مشکل قرار داده تا فایل را مجددا آپلود کنند.

سوال12:آیا کلاس های آرشیو شده قابل دانلود هستند؟

خیر. کلاس های آرشیو شده تنها قابل نمایش هستند و قابلیت دانلود ندارند.


آخرین تغییر: شنبه، 16 فروردین 1399، 2:10 صبح